پشتیبانی

پرستاراستخوان های خود باشید

پرستاراستخوان های خود باشید


بازدید : 3054 نفر

لبنیات سرشار از کلسیم تنها راه بهتر کردن استخوان های خوب شما نیست ، برای داشتن یک اسکلت قوی تر این غذاها را مورد بررسی قرار دهید .
به گزارش بهداشت نیوز، لبنیات سرشار از کلسیم تنها راه بهتر کردن استخوان های خوب شما نیست ، برای داشتن یک اسکلت قوی تر این غذاها را مورد بررسی قرار دهید . برای حفظ توده استخوانی ، بدن شما به مواد غذایی درست و به میزان کافی نیاز دارد . در مقاله قبل درباره کلسیم و ویتامین D آگهی یافتید ، اما درباره مواد مغذی دیگر که به حفظ اسکلت قوی کمک کند آیا چیزی میدانستید ؟ افزایش اطلاعات درباره رژیم غذایی و سلامت استخوان ، شما را در وضعیت بهتری قرار می دهد . در عین حال استخوان بندی شما را بطور فوق العاده ای حفظ می کند .  پس با رعایت بعضی نکات مانند پرستاری برای اسکلت خود باشید .

استخوان سازان :
بدن شما به بازیکنان بزرگتری نیاز دارد : کلسیم و ویتامین D ، تا استخوان های شما را نیرومند نگه دارد . آنها در واقع شروع یا نقطه آغاز هستند ، شما به مواد مغذی متنوعی نیاز دارید به طوری که در کنار هم اثر گذار باشند . در اینجا نمونه ای از بعضی غذاها که شما را به آن سطح از سلامت استخوان برساند معرفی می کنیم

ماست کم چرب :
یقینا اطراف آن نمی پلکید . بدن شما به کلسیم جهت تشکیل استخوان های قوی نیاز دارد ، با این که شیر ، پنیر ، تربچه ، سبزیجات و آب پرتقل غنی شده این خاصیت را دارند اما هنوز خیلی مشکل است که تمام مواد مورد نیاز بدن را از غذا بدست آورید . مخصوصا اگر غذا کم بخورید ، خطر از دست دادن استخوان و شکستگی را افزایش خواهید داد . بنابراین احتمالا روزانه به مصرف مکمل های غذایی نیاز خواید داشت ، مقداری که پزشک برای شما توصیه خواهد نمود . ولی اگر پوکی استخوان دارید تاکید می کنیم حتما از دستورات پزشک خود پیروی کنید .

سالمون ، سرشار از ویتامین D :
ماهی سالمون منبع خوبی برای ویتامین  D است ، به طوری که به بدن کمک می کند تا این ویتامین را به میزان لازم جذب کند و کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین می کند . همانطور که گفته شد سالمون دارای مقدار فراوان ویتامین D است . همچنین در زرده تخم مرغ و نوشیدنی های غنی شده می شود مقدار کافی ویتامین D را کسب نمود . باید به بدنتان اجازه دهید تا حداقل 20 دقیقه در روز در هوای آزاد در معرض نور آفتاب قرار گیرد تا مقدار لازم ویتامین D را تامین کند ، معمولا اگر بازوان و ساق پاها در معرض تابش نور آفتاب باشند کافیست . البته این کار احتمالا در زمستان مشکل است . به همین دلیل است که 75% مردم دارای نقص ویتامین D هستند . پزشکان مصرف روزانه IU1000  ویتامین D را توصیه می کنند و برای خانم ها اگر سن ایشان بالای 65 باشد مصرف IU1200 توصیه می شود .

اسفناج ، منبع منیزیم :
مصرف سبزیجات برگ دار مانند اسفناج ، منیزیم و ویتامین K لازم را برای بدن فراهم می کنند . منیزیم و ویتامین K دو کمک کننده نیرومند برای استخوان سازی است . چنانچه بدن شما به مقدار کافی منیزیم نداشته باشد ، استخوان های شما ممکن است پوک تر و شکنده تر شوند ( منیزیم را در بادام هندی ، برنج قهوه ای و موز نیز می توانید پیدا کنید ) . تحقیقات نشان می دهد کمبود ویتامین K و منیزیم را با مواد غذایی فراوان از جمله در سبزیجات برگ دار می توان جبران نمود ، چنانچه دارای کمبود شدید ویتامین K و منیزیم هستید تا 30% احتمال شکستن استخوان های شما افزایش می یابد .

موز ، منبع پتاسیم مورد نیاز بدن :
این محصول مناطق حاره ای و گرمسیری ، یکی از بهترین منابع تامین کننده پتاسیم برای بدن انسان است . تحقیقات نشان می دهد دوست داران پتاسیم دارای اسکلت قوی تری هستند ، اما به شما توصیه می شود که میزان لازم پتاسیم بدن خود را از مصرف غذا تامین کنید نه مکمل ها . تامین پتاسیم از طریق مکمل ها ممکن است برای قلب شما بد باشد .
غیر از موز منابع خوب دیگری برای تامین پتاسیم بدن وجود دارد مانند سیب زمینی تنوری ، انواع آلوها و گوجه فرنگی .

استخوان شکنان :
هنگامی که شما بر روی تغذیه متمرکز می شوید به خاطر کمک کردن به استخوان سازی بدنتان می خواهید از مقادیر زیاد از چیزهایی که به کاهش توده استخوان ساز منجر می شود پرهیز کنید ، چیزهایی مثل نمک ، کافئین و نوشابه های گازدار . همچنین مقدار ورودی پروتئین و ویتامین A را کنترل کنید . بدن شما مقدار کمی از هر یک را نیاز دارد اما مصرف خیلی زیاد برای استخوان بد است . در مصرف نوشابه های الکلی نیز سهل انگاری نکنید و دریابید که هر بار مصرف سودا و یا قهوه چقدر کلسیم از بدنتان کاسته می شود .

 

 راه رفتن مجدد افراد با آسیب نخاعی و مشکلات نورولوژیک و کسب استقلال حرکتی در

کلینیک فیزیوتراپی آهنگ حرکت در شیراز 

ما اینجا هستیم

آدرس ارتباطی ما

آدرس :

شیراز- خیابان پوستچی(اسدآبادی) تقاطع هدایت مجتمع امیریه 2 طبقه سوم واحد 12

موبایل: 09176015026

     insta:https://instagram.com/rastgar.amin.pt

کلینیک فیزیوتراپی شیراز، فیزیوتراپی نخاع، کیلینیک فیزیوتراپی در شیراز

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن